Barion Pixel
Weboldalunk használatával jóváhagyja a cookie-k használatát a cookie-kkal kapcsolatos irányelv értelmében.

MPL

MPL szállítási módok

MPL logoA Magyar Posta Logisztika (MPL) két fő módon végez csomagszállítást az egész ország területén:

  • Futárszolgálat
  • PostaPont:
    • Postahivatal
    • MPL csomagautomata
    • Partner PostaPont:
      • MOL benzinkút PostaPont
      • COOP PostaPont

MPL futárszolgálat

A futárszolgálat kényelmes és egyszerű csomagátvételi lehetőség. A kézbesítést kérheti lakcímére vagy akár munkahelyére.

Kétszeri kézbesítést kísérel meg az MPL, amelyet az alapdíj tartalmaz. Az első sikertelen kézbesítést követően a kézbesítő telefonon egyeztet a címzettel a második kézbesítési kísérlet időpontjáról és helyéről, vagy a címzett kérheti küldeményének postai szolgáltatóhelyen történő átvételét.

A házhoz kézbesített küldemények maximális tömege 40 kg.

Utánvétellel fizetés

  • Érkező csomagjának átvételéhez kapcsolódva a címzettet tájékoztatja az MPL, hogy az árufizetési összeget készpénzzel, vagy –ha a futárnál van POS terminál –, akkor bankkártyával is rendezheti.
  • Mobilposták esetében a bankkártyával történő fizetés készpénzfelvételnek minősül, amelyre vonatkozóan a bankkártyát kibocsátó bankok – a kondíciós listájuk szerint – díjat számolhatnak fel, amelynek mértéke eltérhet a szokásos készpénzfelvételi díjtól.
  • A bankkártyával történő fizetési lehetőségéről a településlista ad tájékoztatást: bankkártyát elfogadó kézbesítők.

Ki jogosult a csomag átvételére?

  • A csomagon címzettként megnevezett, aki személyazonosságát fényképes személyazonosító okmánnyal igazolhatja.
  • Meghatalmazott, de ehhez meghatalmazás szükséges.
  • Helyettes átvevő,
    • aki a címzett 14. életévét betöltött, a Ptk. szerinti hozzátartozója, vagy
    • amennyiben a feladó megjelölte az alkalmi átvevő lehetőségét, a címzett közvetlen szomszédja.
    • A címzett a helyettes átvevő lehetőségét írásban megtilthatja.

Átvételkor észre nem vett sérülten érkezett küldemény

  • Abban az esetben, ha a küldemény sérülése vagy tartalmának hiánya a kézbesítéskor nem volt azonnal felismerhető, azt a kézbesítéstől számított 3 munkanapon belül bármely postán személyesen vagy írásban kell bejelenteni.
  • A bejelentéssel egy időben a küldeményt (a tartalmat a teljes belső és külső csomagolással együtt) a Posta rendelkezésére kell bocsátani. A Posta a bemutatott küldemény alapján utólag elkészíti a jegyzőkönyvet.
  • A kárigényt a bejelentéstől számított 30 napon belül bírálják el.

Csomag utáni érdeklődés

További információk

További információk az MPL futár honlapon találhatók.

PostaPontok

A PostaPontok kategóriái

  • Postahivatalok
  • MPL csomagautomaták
  • Partner postapontok:
    • MOL benzinkút PostaPont
    • COOP PostaPont

A PostaPontok előnyei

 

Posták és partner PostaPontok

A postahivatalok nyitvatartása a hagyományos szabályokat követi, míg a MOL kutak általában a hét minden napján éjjel-nappal, 0-24 óráig nyitva tartanak, a COOP PostaPontok pedig napi 12 órát vannak nyitva. A partner postapontok autóval is jól megközelíthetők, a MOL benzinkutakon ingyenes a parkolás.

Ha utólag egyenlítené ki csomagja díját, akkor készpénzzel vagy bankkártyával teheti. Bankkártyával fizetés azokon a munkahelyeken lehetséges, amelyek rendelkeznek POS terminállal.

Csomagautomaták

A csomagautomaták jellemzően éjjel-nappal, 0-24 órában elérhetőek a nagyobb városokban, többek között bevásárlóközpontoknál, szupermarketek mellett, közlekedési csomópontok környékén és benzinkutakon.

Ha utólag egyenlítené ki csomagja díját, akkor az MPL csomagautomatáknál bankkártyával fizethet.

PostaPont kereső

A Posta keresőjében listázva vagy térképes nézetben keresheti ki, hogy melyik MPL PostaPont van önhöz a legközelebb.

Csomag utáni érdeklődés