Barion Pixel
Weboldalunk használatával jóváhagyja a cookie-k használatát a cookie-kkal kapcsolatos irányelv értelmében.

GLS

GLS szállítási módok

A General Logistics Systems B.V., vagyis a GLS az alábbi szállítási módokat nyújtja:

  • csomagautomata
  • CsomagPont
  • futárszolgálat

Csomag tömege

A csomag tömege mindhárom szállítási módnál (CsomagPont, csomagautomata, futár) maximum 40 kg lehet.

GLS csomagautomata

2024-re már országszerte több mint 300 településen összesen több mint 1700 GLS automata üzemel, amelyek döntő többsége 0-24 óráig elérhető. Így mindenki a saját időbeosztásához igazíthatja a csomagok átvételét.

A csomag érkezéséről a GLS e-mail üzenetet küld.

Más is átveheti csomagját a csomagautomatából. Önnek csak át kell adnia az átvevő személynek a csomagszámot és a rekesz kinyitásához szükséges hozzáférési kódot.

Csomagautomatánál a 40 kg alatti csomag szállítási díja nettó 780 Ft (bruttó 990 Ft).

Utánvét:

  • Az utánvét maximális összege nem lehet több, mint 500.000.- Ft.
  • Csak kártyás fizetés lehetséges, amely további 1,1% többletköltséget jelent az utánvét összegére vetítve.

GLS CsomagPont

A megrendelők kényelmesen és saját időbeosztásuk szerint vehetik át az árut a GLS CsomagPontokon. 2024-re országosan 400 településen több mint 1000 hely várja Önt. A CsomagPontok jól megközelíthető helyeken találhatók, például bevásárlóközpontokban, benzinkutakon, könyvesboltokban vagy egyéb forgalmas üzletekben.A legtöbb CsomagPont hosszú nyitvatartással, akár hétvégén is várja a csomagot átvenni kívánókat.

A csomag érkezéséről a GLS e-mailben küld értesítést. A vevő 5 munkanapon belül veheti át a csomagot, figyelembe véve a CsomagPont nyitvatartási idejét. A második és a negyedik munkanapon ismételt értesítőt (e-mailt) küld a GLS, ha az áru még a CsomagPonton van.

A küldemény átvételéhez érvényes személyi okmány bemutatására van szükség. Érvényes, írásos meghatalmazással más is átveheti a csomagot, amely tartalmazza az Ön nevét és címét, valamint az átvevő nevét és címét. A meghatalmazott személynek rendelkeznie kell érvényes személyi okmánnyal.

Utánvét:

  • Díja egységesen 293 Ft 500.000 Ft-ig.
  • Az utánvét összegének kifizetése bankkártyával további 1,1% többletköltséget jelent az utánvét összegére vetítve.
  • Nem minden átvevőponton biztosított a bankkártyás fizetési lehetőség.

GLS futárszolgálat

Az árut a GLS futárszolgálat szállítja a vásárló által kért helyre. Ha ritkán tartózkodik otthon, megrendelésnél kérheti a munkahelyére is a csomagszállítást, vagy ha megoldható, a szomszéd is átveheti a csomagot – az Ön meghatalmazása alapján –.

Szóbeli vagy írásbeli meghatalmazás esetén a futár megkísérli a szomszédnak átadni a csomagot, aki aláírással igazolja a csomag átvételét. A futár értesítőt hagy Önnek, amelyben értesíti, hogy melyik szomszéd vette át a csomagot.

Ha a címzett az első kiszállításnál nem tartózkodik a megadott címen, a GLS futár értesítőt hagy a címzettnek, és egyéb rendelkezés hiányában visszaviszi a depóba a csomagot. A GLS újból megkísérli még kétszer kézbesíteni a küldeményt. A futár értesítőt hagy a címzettnek sikertelen kézbesítés esetén. A címzett az értesítőn megadott telefonszámon egyeztetheti a kézbesítést. Ha a harmadik kézbesítési kísérlet is sikertelen, a GLS a csomagot visszaküldi a feladónak.

Utánvét:

  • Futárnál bankkártyával 2.000.000 Ft-ig lehet fizetni.
  • A fizetendő díj a csomag értéktől függ. 150.000 Ft csomagértékig sávos, afelett 1,1% a teljes csomagösszegre a fizetendő díj.
  • Bankkártyával fizetés további 1,1% többletköltséget jelent az utánvét összegére vetítve.

GLS CsomagPont/automata keresés

Település/irányítószám/cím megadásával vagy térképen kattintással használható a GLS CsomagPont kereső.

GLS csomagkeresés

A Csomagkereső weblapon az online csomagkeresés funkció a nap bármely szakában elérhető. A keresés egy vagy több csomagszámra vagy referenciaszámra történhet. A csomagtörténet azonnal megjelenik.

Ha nem érkezett meg a csomagja

Ha nem érkezett meg a csomagja, először kérjük, ellenőrizze az online csomagkeresőben a csomagja státuszát a csomagszám alapján. Ha nem ismeri a csomagszámot, kérjük, kérdezze meg a webshoptól.

Lehet, hogy nem tartózkodott otthon, amikor a futár kiszállította a csomagot, ezért kérjük, nézze meg, hogy kapott-e értesítőt. Az értesítőből megtudja, hol van a csomagja – például a szomszédja vette át, vagy visszakerült a GLS depóba –. Az értesítőn megtalálja továbbá a csomagszámot is, amellyel használhatja a csomagkeresési funkciót.

Ha a csomagkeresés nem hoz eredményt, telefonon vagy írásban is érdeklődhet. Kérjük, hívja a címzetteknek fenntartott GLS ügyfélszolgálatot a +36 29 886 700 telefonszámon. A csomagszám segít a konkrét ügy megválaszolásában, kérjük, ha lehet, adja meg az ügyfélszolgálatnak.

Panasz bejelentése

Panasznak minősül minden olyan bejelentés, amelyben a panaszbejelentő azt állítja, hogy a postai szolgáltató által nyújtott szolgáltatás részben vagy egészben nem felel meg a jogszabályi előírásokban a GLS Általános Üzleti feltételekben foglaltaknak.

A postai szolgáltatás nyújtásával kapcsolatos panasz a címzetteknek az alábbi elérhetőségeken tehető:

  • GLS General Logistics System Hungary Kft. Ügyfélszolgálat (Vevőszolgálat)
  • GLS Hungary székhelyén és kiszállítói depóiban, ill. egyéb postai szolgáltatóhelyen elhelyezett Vásárlók könyve.

Panasz megtételére a küldeményhez kapcsolódóan a feladás napjától számított 6 hónapos jogvesztő határidőn belül, sérelmezett tevékenység esetén az erről való tudomásszerzéstől számított 30 napon belül, de legkésőbb a tevékenység megvalósítását követő 6 hónapon belül van mód.

GLS Ügyfélszolgálat

Ha nem talál választ a kérdésére, fordulhat a GLS-nél a címzettek részére külön fenntartott ügyfélszolgálathoz:

  • Telefon: +36 29 886 700 vagy
  • Kapcsolat űrlap